سلامت

سلامت و پزشکی

سلامت

سلامت و پزشکی

تعریف بارداری پوچ

تعریف بارداری پوچ گرداوری شد

تعریف بارداری پوچ

 

بارداری یک دوره ی طبیعی در بین زنان به شمار می رود. در تمام بارداری شانس زنده ماندن جنین وجود ندارد ، بنابراین بسیاری از پزشکان بارداری را تنها یک شانس می دانند که ممکن است با نتیجه ای مطلوب یا نامطلوب همراه باشد. در این بین مراقبت های حین بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید حتما نسبت به آن توجه صورت پذیرد. بارداری پوچ یک بارداری بدون نتیجه خواهد بود که در حقیقت جنینی برای رشد در رحم مادر وجود ندارد و تنها علائمی وجود دارد که باردار بودن را به او تلقین خواهد کرد.

در اصطلاح پزشکی زمانی که صحبت از بارداری پوچ در میان باشد یعنی جنینی در داخل ساک بارداری تشکیل نشده است که معمولا از طریق سونوگرافی های مختلف واژینال و یا رحمی این موضوع به صورت کاملا واضح مشاهده خواهد شد. تا زمانی که جنینی وجود نداشته باشد قطعا پس از نه ماه نوزادای هم به وجود نخواهد آمد به همین دلیل به بارداری پوچ نیز شهرت دارد. در اغلب موارد اشکال در سیکل تقسیم سلولی فرد می تواند به عنوان مهم ترین عامل برای بارداری پوچ مطرح شود که در برخی از موارد مشکلات ژنتیکی و برخی از موارد هم مشکلات ناشناخته عاملی برای این اتفاق می باشد.

امروزه درصد زیادی از بارداری پوچ در مواردی رخ می دهد که زنان و مردان در سنین بالا با یکدیگر ازدواج کرده و همچنین در سنین بالاتر اقدام به بچه دار می کنند. این سنین معمولا پس از سی و پنج سال تخمین زده شده که خطراتی را برای مادر و جنین به همراه خواهد داشت.

شخصی که بارداری پوچ را تجربه می کند معمولا سه ماهه ی اول بارداری خود را با استرس های بسیار شدیدی مواجه خواهد شد. زیرا بارداری پوچ اغلب در این زمان خود را نشان می دهد و با علائمی همچون خونریزی شدید می باشد. پزشکان پس از ختم بارداری ، محصولات دفع شده را مورد بررسی قرار می دهند و دلیل اصلی بارداری پوچ را برای زن و شوهر او توضیح خواهند داد.

بارداری پوچ اغلب زمانی رخ می دهد که فرد بدون برنامه ریزی اقدام به بارداری می کند. منظور از برنامه ریزی مشورت با پزشک پیش از بارداری خواهد بود. زیرا در این زمان پزشک می توان شرایط جسمی مادر و رحم او را به خوبی مورد ی قرار دهد. کمبودهای مهم که می تواند عاملی برای سقط جنین باشد را رفع نماید و در نتیجه بدنی آماده را به پروسه ی بارداری هدایت کند. کنترل بودن بیماری هایی که در سنین بالا برای ک مادر به وقوع می پیوندد همانند دیابت و فشار خون یا اضافه وزن های زیاد خود عاملی مؤثر در موفقیت های بارداری می باشد.

 

مطالب مرتبط:

قلب جنین

 

قلب جنین از چند هفتگی میزند؟

قلب جنین از چند هفتگی میزند؟

قلب جنین از چند هفتگی میزند؟

 

مهم ترین عامل نگرانی مادران باردار نبودن جنین در ساک بارداری یا شنیده نشدن صدای قلب جنین می باشد که این نگرانی آن هم در هفته های اول بارداری میتواند تاثیر بدی روی جنین بگذارد.

معمولا در هفته ۵ بارداری فقط ساک بارداری تشکیل شده و جنین داخل آن نیست پس اگر پزشک شما نتیجه سونوگرافی شما را ساک بارداری بدون جنین اعلام کرد به هیچ عنوان نگران نباشید چرا که در اغلب موارد جنین در هفته هفتم داخل ساک قرار میگیرد.

 

تشکیل قلب جنین

اگر سونو گرافی مادری در هفته هفتم نیز جنین را نشان نداد مادر نباید نگران باشد چرا که تا هفته دهم هم پیش آمده که برخی از افراد تشکیل جنین و قلب او طول کشیده است پس به هیچ عنوان نگران نشده و امید خود را از دست ندهید.

 

بهترین زمان انجام اولین سونو بارداری(تشکیل مشاهده جنین،تشکیل قلب)

بهتر است مادران جوان اولین سونوگرافی خود را از هفته نهم بارداری به بعد انجام دهند تا از هر گونه استرس در این مدت آسوده باشند چرا که مراجعه زود هنگام به پزشک فقط باعث افزایش نگرانی شما شده و فایده ای نیز برای شما ندارد.).

اما مسئله دوم نگرانی تشکیل شدن جنین و شنیده نشدن صدای قلب او میباشد که باز هم عامل نگرانی عده ی زیادی از زنان باردار است. قلب جنین و شنیدن صدای قلب در بعضی از زنان تا هفته ده ممکن است شنیده نشود.

 

irannini.com