سلامت

سلامت و پزشکی

سلامت

سلامت و پزشکی

تنگی نفس در بارداری


تنگی نفس در بارداری گرداوری شد

تنگی نفس در بارداری

 

تنگی نفس در بارداری یکی از اختلالات بسیار شایعی است که در رابطه با زنان باردار با آن مواجه می شویم. تنگی نفس در بارداری همواره می تواند ظرفیت تنفسی یک مادر باردار را تحت الشعاع خود قرار دهد و به چنین ترتیبی بر اثر بی توجهی حتی او را به بیمارستان نیز راهی کند. هر زمان که مادر باردار بسیار سخت در حال تنفس است باید او را به نزد پزشک ببرید یا با دکتر زنان او در میان بگذارید تا توصیه های لازم برای رفع این علامت را با او بدهد.

معمولا زمانی که جنین در حال رشد می باشد ، از پایینی ترین قسمت رحم به سمت بالایی ترین قسمت رحم در حال حرکت می باشد. زمانی که ارتفاع جنین در حال رشد به قسمت های بالایی رحم می رسد به دیافراگم فشار وارد می آورد. بر اثر این فشار شدید همواره ریه ها تحت فشار شدیدتری قرار خواهند گرفت و در نهایت تنفش بسیار سخت تر از حالت معمولی خواهد شد. به گونه ای که اطرافیان از شنیدن صدای نفس یک زن باردار می ترسند و او را به نزدیک ترین اورژانس منتقل می کنند.

هرگاه چنین وضعیتی یعنی شنیدن و احساس کردن تعداد نفس ها در یک زن باردار مشاهده می شود ، زن باردار خود باید بداند که وضعین نرمال نبوده و نیاز به رسیدگی دارد. هرچه میزان اکسیژن کمتری به مادر برسد ، وضعیت جنین نیز دچار مشکلات حادتری خواهد بود که همواره می تواند سلامت هر دوی آنها را به خطر بیاندازد. تنگی نفس در بارداری در شرایطی که مادر باردار با مشکلات قلبی هم همراه باشد با شدت بیشتری رخ خواهد داد و بسیار شدیدتر خواهد شد ، زیرا از یک سو قلب و از یک سو ریه به دلیل فشار تحت تأثیر قرار گرفته اند و مشکل در دو عضو در حال پیشروی می باشد.

تنگی نفس در بارداری را جدی بگیرید ، حتی اگر یک مادر باردار هیچ مشکلی از نظر ظاهری و جسمی نداشته باشد ، تنگی نفس او می تواند نشان دهنده شرایط بسیار مهمی به نام آمبولی در رگ های ریوی و قلبی باشد. تغییر در میزان تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن می تواند در این اتفاق به کندی صورت پذرد و در نتیجه خطرات بیشتری همچون مرگ را به دنبال داشته باشد. پس با کوچکترین تغییر در تنفس خود به شیوه ای غیر عادی خطر را احساس کرده و به نزذ پزشک خود مراجعه نمایید تا بررسی های لازم برای پیشگیری و درمان را به سرعت انجام دهد.

 

مطالب مرتبط:

ناباروری مردان

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.