سلامت

سلامت و پزشکی

سلامت

سلامت و پزشکی

کندر و تأثیر آن بر افزایش حافظه


کندر و تأثیر آن بر افزایش حافظه گرداوری شد

کندر و تأثیر آن بر افزایش حافظه

 

بسیاری از موارد شاید با این توصیه روبه رو شده باشید که مصرف کندر در بارداری منجر به تأثیر بسیار مناسب بر روی عملکرد مغز جنین خواهد شد و در نتیجه می تواند فعالیت مغزی او را افزایش دهد. با بررسی های انجام شده ، متأسفانه مصرف کندر در زمان بارداری تأثیر چندانی بر روی رشد مغزی جنین ندارد ، اما می تواند از تأثیر آن در دوران کودکی نیز خبر داد. کندر حقیقتا اگر در زمان کودکی مصرف شود می تواند رشد و فعالیت های مربوط به مغز و ذهن را بیشتر نماید. بنابراین مادرها و پدرها باید در پی تهیه ی این ماده برای فرزند خود باشند.

شاید مصرف کندر برای بسیاری از کودکان اهمیت چندانی نداشته باشد ، زیرا از نظر آنان خوردن یک صمغ درخت آن هم بسیار تلخ مناسب نیست. اما والدین باید از نقش این ماده بر روی عملکرد مغز او بیشتر توضیح دهند و فرزند خود را با خواص این ماده ی بی نظیر بیشتر آشنا کنند. مزه ای که کندر برای تقویت حافظه نیز برعهده دارد ، مزه ای روبه تلخی می باشد که البته امروزه توسط افزودنی های دیگر با طعم های شیرین تر و مطلوب تر در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

این ماده که امروزه بسیار مورد حمایت قرار دارد تنها مربوط به زمان حال نمی شود بلکه از زمان هایی بسیار دور نیز همواره مورد تأیید بوده و از سوی متخصصان طب سنتی برای مصرف آن توصیه شده است. در قدیم در هر جایی که درخت مربوط به این صمغ در حال پرورش بود ، مردمان آن ناحیه از صمغ درخت برای مصرف روزانه خود نیز استفاده می کردند. امروزه آدامس ، بیسکوویت و دیگر فرآورده ها با طعم کندر وجود دارد تا تشویقی برای مصرف آن باشد.

در صورتی که یک فرد در زمان کودکی خود از کندر مصرف نماید ، نه تنها در زمان نوجوانی و جوانی از حافظه ی خوبی برای حل مسائل مختلف ، بلکه در زمان پیری نیز از حافظه ی طولانی مدت و کوتاه مدت بسیار فعالی بهره مند خواهد شد. به همین دلیل توصیه به مصرف این ماده روز به روز در حال افزایش می باشد. علاوه بر تأثیر کندر بر روی تقویت حافظه می توان به این موضوع اشاره کرد که این ماده می تواند علائم مربوط به عفونت ها همچون تب و مشکلات دستگاه گوارشی را نیز بهبود بخشد. در صورتی که از خشک بودن پوست خود رنج می برید می توانید از کندر به صورت موضعی استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.