سلامت

سلامت و پزشکی

سلامت

سلامت و پزشکی

خواص هندوانه در بارداری


خواص هندوانه در بارداری گرداوری شد

خواص هندوانه در بارداری

 

هندوانه یکی از میوه هایی است که در فصل گرم سال می تواند همچون آبی بر روی آتش جلادهنده باشد و گرمی و خستگی را از تن بیرون برد. اما خوردن هندوانه در همه ی افراد و همه ی بیماری ها توصیه نمی شود. به عنوان مثال فردی که به دیابت مبتلا است باید در خوردن هندوانه کمی احتیاط کند ، زیرا شیرینی موجود در آن منجربه افزایش قند خون خواهد شد. اما مصرف هندوانه در دوران بارداری با فوایدی همراه می باشد.

مادر در دوران بارداری خود از انواع مکمل ها بهره می گیرد در حالی که این ویتامین ها و مواد معدنی با مصرف میوه و سبزیجات نیز قابل دریافت می باشند. به عنوان مثال در داخل هندوانه ویتامین های نظیر آ، ب و ث قرار دارد و منبع خوبی برای تأمین آب مورد نیاز روزانه به شمار می رود. علاوه بر آن با مصرف هندوانه شما می توانید از مواد معدنی بسیار خوب و ضروری برای بدن بهره مند شوید. تمامی این ویتامین ها و مواد معدنی قابل جذب برای جنین خواهد بود.

زنان باردار در طول دوران بارداری خود به دلیل تغییرات هورمونی از گرمای درونی نیز در رنج و عذاب هستند. این گرمای بیش از حد بدن نیز با مصرف هندوانه تا حدودی کاهش خواهد یافت و تعریق بدن به چنین ترتیبی کم خواهد شد. همچنین در دوران بارداری به دلیل وضعیت قرارگیری جنین ، پس از مصرف غذا ریفلاکس و ترش کردن معده یکی از اتفاقات رایج است که با مصرف هندوانه این حالت نیز بهبود خواهد یافت.

اگر خانم های بارداری در سه ماه تابستان ، اولین سه ماهه بارداری خود را سپری می کنند باید توجه داشته باشید که یکی از سخت ترین بارداری ها در انتظار آنها خواهد بود. این موضوع بخصوص در خاانم هایی که سه ماه ابتدایی بارداری با تهوع و استفراغ شدید همراه است بسیار دردناک تر خواهد بود. زیرا گرمای هوا از یک سو و این تهوع و استفراغ نیز از سوی دیگر عاملی برای کاهش شدید آب بدن می باشد که با مصرف هنداونه هر دوی این حالت ها برطرف می شود.

اگر در زمره ی افرادی قرار دارید که نسبت به مصرف هندوانه حساسیت در شما ایجاد می شود ، بنابراین از مصرف آن خودداری نمایید. زیرا واکنش های حساسیتی در زمان بارداری ممکن است که برای جنین خطرساز شود. در مصرف هنداونه باید زیاده روی را کنار بگذارید و تا حد امکان تعادل را برقرار نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.