سلامت

سلامت و پزشکی

سلامت

سلامت و پزشکی

خواص هل برای لاغری

خواص هل برای لاغری

 

دمنوش لاغری هل

در طب آیورودا (طب سنتی هند) از هل به عنوان یک چربی‌سوز طبیعی استفاده می‌کنند.

برای اینکه از خواص بی‌نظیر هل بهره‌مند شوید کافی است یک یا چند عدد از این ادویه‌ی خوش عطر را داخل قوری چایتان بیندازید و یا یک عدد را به فنجان قهوه‌تان اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری دانه‌های ریز هل را در یک فنجان آب جوش و در حرارت ملایم دم کنید. بعد از غذا یک فنجان از این دم کرده‌ی معطرتان را میل کنید و بدون دردسر به هدف لاغری‌تان نزدیک‌تر شوید.

هل، سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام می کند. علاوه بر این برای تقویت هوش و افزایش قدرت جنسی مفید است.

در طب چینی از آن برای مقابله با مشکلات معده و روده ها استفاده می کنند. افزودن هل به دمنوش مورد نظر علاوه بر دگرگون کردن عطر و طعم آن باعث آرامش بیشتر می شود.

خاصیت جادویی هل که برای سلامتی، لاغری و سلامت پوست و مو باید بدانید!

هل میوه‌ ایست کوچک از خانواده زنجبیلیان که دانه‌ ای خوشبو است. انواع مختلفی از هل از جمله هل سیاه، هل سفید و هل سبز وجود دارد.

 

لاغری و کاهش وزن

طبق تحقیقات انجام شده هل به دلیل مقادیر بالای فیبر موجود در آن اشتها را کاهش داده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. در نتیجه یکی از ادویه های مفید برای کاهش وزن و لاغری است. همچنین هل حاوی ماده ای به نام ملاتونین است که فرایند چربی سوزی را افزایش می دهد.

میتوانید مقداری پودر هل را در چایی یا قهوه روزانه تان بریزید. این یکی از بهترین راه های استفاده از هل برای لاغری و چربی سوزی می باشد.

همچنین می توانید دمنوش هل را استفاده کنید.

 

طرز تهیه دمنوش لاغری هل

برای تهیه دمنوش هل چند عدد هل را آسیاب کنید و همراه یک لیوان آب‌جوش مانند چای دم کنید. پس از ده دقیقه دمنوش شما آماده شده است.
یک قاشق آبلیمو و شکر به آن اضافه و میل کنید.

 

طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل

هر روز صبح یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری پودر هل و نصف قاشق چای خوری زنجبیل و همچنین نصف قاشق چای خوری رازیانه را به یک قوری آب داغ در دمای 80 درجه اضافه کرده و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد و سپس میل کنید.

این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود.

 

منبع: لاغری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.